Strategia 2021-2023

You are here:

U progu kadencji 2021-2023 Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego stanął w obliczu kilku nowych i kilku znanych już sobie wyzwań.

Duża aktywność regulatora unijnego sprawiła, że realna stała się wizja rozległych zmian w obszarze produktów i ich opakowań oraz ich transformacja w kierunku ekologicznej zrównoważoności. Na znaczeniu zaczęło zyskiwać także hasło „essentiality of products”, grożąc branży klasyfikacją kosmetyków na „niezbędne” i „nice to have”.

Era post-COVID-19 też przyniosła ze sobą kolejne problemy, m.in. w obszarach bezpośredniego styku z konsumentem. Znacząco i trwale zmienił się model handlu – e-commerce stał się nową normalnością. Coraz bardziej zaczęliśmy też odczuwać odwrót od wiedzy naukowej i eksperckiej, które w okresie pandemii diametralnie straciły na znaczeniu i stały się przedmiotem wielu dezinformacyjnych działań. Skutkiem ubocznym tego procesu stało się upolitycznienie nauki i oddanie pierwszeństwa emocjom w podejmowaniu decyzji, także politycznych. Słabnące zaufanie konsumentów do decydentów, ekspertów, przemysłu oraz niezaspokojone potrzeby i oczekiwania Europejczyków zaczęły wyznaczać kierunki polityk unijnych.

Wizja: Branża kosmetyczna w Polsce – najszybciej rozwijającym się przemysłem kosmetycznym w Europie w zrównoważony sposób

Misja: Budowanie świadomości branży jak odpowiedzialnej, etycznej, o wysokich standardach działania i zgodnej ze wszystkimi przepisami prawa, nowoczesnej, o dużej dynamice rozwoju, jako ważnego partnera biznesowego, wpływającego na gospodarkę, bez negatywnego wpływu na środowisko

Green Deal i wpływ sektora na środowisko

Produkt

Cele:

  • Przygotowanie sektora kosmetycznego do zmian legislacyjnych i społecznych wynikających z Green Deal, Gospodarki o obiegu zamkniętym oraz idei zrównoważonego rozwoju
  • Zapewnienie szerokiej gamy składników, w tym konserwantów
  • Essentiality – zapewnienie postrzegania produktów kosmetycznych jako niezbędne

Obszary wpływu:

  • Budowanie świadomości i edukacja firm członkowskich w powyższych obszarach
  • Kształtowanie ładu legislacyjnego
  • Budowanie postrzegania wizerunku kosmetyków jako niezbędnych

Biznes

Cele:

  • Świadomy sektor kosmetyczny, gotowy do funkcjonowania w sposób zrównoważony i prośrodowiskowy
  • Eksport – zapewnienie ciągłości finansowania wsparcia eksportu w latach 2023-2030
  • Covid-19 impact – rozwiązania pomocowe z uwzględnieniem sektora kosmetycznego i jego potrzeb
  • Zapewnienie jednolitego rynku UE (wymagania dotyczące odpadów, opakowań)

Obszary wpływu:

  • Kształtowanie ładu legislacyjnego
    • W eksporcie wspierając rozwój eksportu firm: edukować, szkolić, inspirować
    • W Zielonym Ładzie zapewniając przygotowanie do zmian regulacyjnych:  edukować, szkolić, inspirować  

Konsument

Cele:

  • Essentiality – kosmetyki postrzegane jako produkty niezbędne
  • Wizerunek sektora kosmetycznego jako godnego zaufania konsumentów
    • Szczególny nacisk na zmiany dotyczące deklaracji zielonych i środowiskowych

Obszary wpływu:

  • Wzmacnianie świadomości dobrych praktyk reklamy wśród producentów
  • Transparentność i wiarygodność branży: spójna strategia komunikacji zewnętrznej związku
  • Edukacja konsumentów zgodnie z aktualną agendą komunikacji, z wykorzystaniem projektu Kosmopedia

Związek

Cele:

  • Jedna silna organizacja kosmetyczna reprezentująca cały przemysł w Polsce
    • Dążenie do jak największej reprezentacji rynku
    • Utrzymanie zadowolenia i zaangażowania obecnych firm członkowskich
  • Autorytet i siła ekspertyzy związku widoczne na forum Cosmetics Europe

Obszary wpływu:

  • Nowoczesna i efektywna komunikacja na zewnątrz i do wewnątrz