Zaufanie Edukacja Wizerunek
Jako największa w Polsce organizacja pracodawców branży kosmetycznej i najbardziej reprezentatywny przedstawiciel tego sektora w kraju i UE czujemy się odpowiedzialni przed liderami, decydentami, konsumentami. To wśród tych grup chcemy stale budować coraz większe zaufanie do polskich przedsiębiorców i produktów kosmetycznych „made in Poland”.
W kadencji 2021-2023 mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami. Obserwowaliśmy słabnące zaufanie konsumentów do przemysłu, wiedzy naukowej i opinii ekspertów. Zdaliśmy sobie wyraźniej sprawę, że to potrzeby i opinie konsumentów często wyznaczają kierunki polityk unijnych. Stanęliśmy w obliczu przystosowania się do nowych standardów, np. konieczności produkowania zrównoważonych ekologicznie kosmetyków i ich opakowań, a jednocześnie nadal mierzyliśmy się ze skutkami pandemii.
W odpowiedzi na te wyzwania jako misję w latach 2021-2023 obraliśmy sobie budowanie świadomości branży jako odpowiedzialnej, etycznej, o wysokich standardach działania i zgodnej ze wszystkimi przepisami prawa, a zarazem nowoczesnej, o dużej dynamice rozwoju. Naszym celem stało się uczynienie związku ważnym partnerem dla wielu instytucji i podmiotów, który realnie wpływa na politykę i sytuację społeczną.
Wszystkie działania podejmowane w minionej kadencji podporządkowaliśmy właśnie tym celom.