Wizerunek i reputacja

Jesteś tutaj:

Aleksandra Lau-Wyzińska menedżerka ds. pr

Profesjonalny PR to ważne spoiwo dla każdej organizacji. W związku pełni on różne funkcje: integracyjną, koordynacyjną i komunikacyjną wewnątrz i na zewnątrz organizacji, wspierając realizację wszystkich strategicznych założeń.

W latach 2021-2023 Kosmetyczni jeszcze bardziej rozwinęli i sprofesjonalizowali public relations. Organizacja stała się jeszcze bardzie widoczna i słyszalna w przestrzeni publicznej, co zostało wielokrotnie zauważone przez decydentów i liderów opinii. Nastąpiła też zmiana osoby odpowiedzialnej za ten obszar działań – w 2022 r. zostało utworzone stanowisko PR Managera, które objęła współpracująca ze związkiem od 2019 roku Aleksandra Lau-Wyzińska.

Komunikacja zewnętrzna

W latach 2021 – 2023 zdywersyfikowaliśmy liczbę projektów komunikowanych opinii publicznej i konsekwentnie budowaliśmy ekspercki wizerunek związku w mediach tradycyjnych i społecznościowych.

Byliśmy bardzo aktywni w obszarze organizacji wydarzeń wewnętrznych i zewnętrznych.  Wzięliśmy udział w wielu konferencjach, seminariach, warsztatach, webinariach czy live’ach organizowanych przez podmioty zewnętrzne. Starannie dobieraliśmy także wydarzenia, których byliśmy partnerem lub patronem. Udzieliliśmy ponad 20 patronatów wydarzeniom i inicjatywom.

Kilkukrotnie zlecaliśmy własne badania opinii publicznej. Współtworzyliśmy 2 edycje badania EKObarometr, opracowaliśmy własne badanie recyklatowe z SW Research, odnowiliśmy współpracę z Inquiry i zacieśniliśmy z Euromonitor International.

W ciągu 3 ostatnich lat liczba naszych obserwatorów w mediach społecznościowych wzrosła 3-krotnie. Do profili na Facebooku i LinkedIn dołączył kolejny kanał komunikacji – profil Kosmopedii na Instagramie. Dzięki rosnącej liczbie produkowanych materiałów video ożywiliśmy także kanał związku na YouTube. Po raz pierwszy ekspertki związku były też gościniami kilku podcasterów i influencerów.

Najważniejsze osiągnięcia

Komunikacja ostatniej kadencji w liczbach

Wystąpienia zewnętrzne i patronaty
0
Własny raport
0
Liczba publikacji
0
Zasięg publikacji
0 mln
Newsletterów członkowskich
0
Wydarzeń wewnętrznych
0
ponad
Obserwatorów w mediach społecznościowych
0

Fundacja Piękniejsze Życie

Fundacja Piękniejsze Życie jest polską edycją międzynarodowego projektu „Look Good, Feel Better”. Od 2006 r. regularnie organizuje bezpłatne warsztaty z pielęgnacji i makijażu dla pacjentek oddziałów onkologicznych.

W kadencji 2021-2023 fundacja po raz pierwszy w historii zyskała pełnoetatową koordynatorkę. Dzięki temu po trudnym okresie pandemii wznowiono i rozszerzono liczbę ośrodków, organizujących warsztaty z pielęgnacji i makijażu dla pacjentek onkologicznych – odbywają się one obecnie w 15 miastach.

W tym okresie w warsztatach organizowanych przez Fundację Piękniejsze Życie wzięło udział kilkaset pacjentek. Po raz pierwszy w historii fundacja zainicjowała również badanie opinii i opracowała własny raport dotyczący pozamedycznych potrzeb pacjentek onkologicznych, który odbił się echem w mediach i środowisku NGO.

Jednym z ważnych filarów strategii działań fundacji stało się komunikowanie do coraz szerszego grona firm kosmetycznych projektu warsztatów dla pacjentek jako idealnie dopasowanego, gotowego do implementacji projektu CSR-owego.

Koalicje i partnerstwa

Ze względu na szeroko zakrojone działania związku, w kadencji 2021-2023 sukcesywnie rozszerzaliśmy grono partnerów merytorycznych. Oprócz stałej współpracy z mediami branżowymi, merytorycznie współpracowaliśmy m.in. z Centrum Prasowym PAP i jego platformą fact-checkingową FakeHunter, agencjami badawczymi (Euromonitor International, Mintel, Inquiry, SW Research), agencją social media, działami i specjalistami ds. komunikacji partnerów merytorycznych (Rekopol, Pakt Plastikowy). Do każdego projektu zapraszaliśmy adekwatnych partnerów.

Działania ad hoc