Aleksandra Lau-Wyzińska menedżerka ds. pr
Profesjonalny PR to ważne spoiwo dla każdej organizacji. W związku pełni on różne funkcje: integracyjną, koordynacyjną i komunikacyjną wewnątrz i na zewnątrz organizacji, wspierając realizację wszystkich strategicznych założeń.
W latach 2021-2023 Kosmetyczni jeszcze bardziej rozwinęli i sprofesjonalizowali public relations. Organizacja stała się jeszcze bardzie widoczna i słyszalna w przestrzeni publicznej, co zostało wielokrotnie zauważone przez decydentów i liderów opinii. Nastąpiła też zmiana osoby odpowiedzialnej za ten obszar działań – w 2022 r. zostało utworzone stanowisko PR Managera, które objęła współpracująca ze związkiem od 2019 roku Aleksandra Lau-Wyzińska.
Komunikacja zewnętrzna
W latach 2021 – 2023 zdywersyfikowaliśmy liczbę projektów komunikowanych opinii publicznej i konsekwentnie budowaliśmy ekspercki wizerunek związku w mediach tradycyjnych i społecznościowych.
Byliśmy bardzo aktywni w obszarze organizacji wydarzeń wewnętrznych i zewnętrznych. Wzięliśmy udział w wielu konferencjach, seminariach, warsztatach, webinariach czy live’ach organizowanych przez podmioty zewnętrzne. Starannie dobieraliśmy także wydarzenia, których byliśmy partnerem lub patronem. Udzieliliśmy ponad 20 patronatów wydarzeniom i inicjatywom.
Kilkukrotnie zlecaliśmy własne badania opinii publicznej. Współtworzyliśmy 2 edycje badania EKObarometr, opracowaliśmy własne badanie recyklatowe z SW Research, odnowiliśmy współpracę z Inquiry i zacieśniliśmy z Euromonitor International.
W ciągu 3 ostatnich lat liczba naszych obserwatorów w mediach społecznościowych wzrosła 3-krotnie. Do profili na Facebooku i LinkedIn dołączył kolejny kanał komunikacji – profil Kosmopedii na Instagramie. Dzięki rosnącej liczbie produkowanych materiałów video ożywiliśmy także kanał związku na YouTube. Po raz pierwszy ekspertki związku były też gościniami kilku podcasterów i influencerów.
Najważniejsze osiągnięcia
- Szeroka ekspertyza całego zespołu regulacyjnego odzwierciedlona w urozmaiconych materiałach i przekazach medialnych
- Pozycja branżowego lidera w mediach społecznościowych – potrojenie liczby obserwujących na Facebooku i LinkedIn
- Start i rozwój nowego kanału komunikacji z konsumentem (Instagram)
Komunikacja ostatniej kadencji w liczbach
ponad
Fundacja Piękniejsze Życie
Fundacja Piękniejsze Życie jest polską edycją międzynarodowego projektu „Look Good, Feel Better”. Od 2006 r. regularnie organizuje bezpłatne warsztaty z pielęgnacji i makijażu dla pacjentek oddziałów onkologicznych.
W kadencji 2021-2023 fundacja po raz pierwszy w historii zyskała pełnoetatową koordynatorkę. Dzięki temu po trudnym okresie pandemii wznowiono i rozszerzono liczbę ośrodków, organizujących warsztaty z pielęgnacji i makijażu dla pacjentek onkologicznych – odbywają się one obecnie w 15 miastach.
W tym okresie w warsztatach organizowanych przez Fundację Piękniejsze Życie wzięło udział kilkaset pacjentek. Po raz pierwszy w historii fundacja zainicjowała również badanie opinii i opracowała własny raport dotyczący pozamedycznych potrzeb pacjentek onkologicznych, który odbił się echem w mediach i środowisku NGO.
Jednym z ważnych filarów strategii działań fundacji stało się komunikowanie do coraz szerszego grona firm kosmetycznych projektu warsztatów dla pacjentek jako idealnie dopasowanego, gotowego do implementacji projektu CSR-owego.
Koalicje i partnerstwa
Ze względu na szeroko zakrojone działania związku, w kadencji 2021-2023 sukcesywnie rozszerzaliśmy grono partnerów merytorycznych. Oprócz stałej współpracy z mediami branżowymi, merytorycznie współpracowaliśmy m.in. z Centrum Prasowym PAP i jego platformą fact-checkingową FakeHunter, agencjami badawczymi (Euromonitor International, Mintel, Inquiry, SW Research), agencją social media, działami i specjalistami ds. komunikacji partnerów merytorycznych (Rekopol, Pakt Plastikowy). Do każdego projektu zapraszaliśmy adekwatnych partnerów.
Działania ad hoc
- Współpraca z mediami zagranicznymi, piszącymi o rynku kosmetycznym w Polsce
- Intensyfikacja działań promocyjnych, wspierających polskich eksporterów kosmetyków
- Szeroko zakrojone działania mediowe związane z regulacją dotyczącą mikroplastików
- Komunikacyjne wsparcie działań branży beauty i organizacji Beauty Razem
- Doraźna obrona przed zarzutami o testowaniu kosmetyków i ich składników na zwierzętach i promowanie wiedzy na temat zakazu testowania na zwierzętach w Unii Europejskiej