Narzędzia dla firm

Jesteś tutaj:

Monika Świt-Popławska starsza menedżerka ds. projektów organizacyjnych i konsumenckich

Joanna Wawer menedżerka ds. rozwoju organizacji

Minione 3 lata to okres ewolucji naszego serwisu członkowskiego. Poniżej przedstawiamy pakiet podstawowych usług i benefitów, z których codziennie może skorzystać każda firma członkowska.

Jak działamy?

1. Gromadzimy ekspertyzę

Doświadczony zespół techniczno-legislacyjny,
● 22  lata ekspertyzy,
● 17 grup roboczych.

2. Jesteśmy tam, gdzie tworzy się prawo

Budujemy relacje z posłami i europosłami,
współpracujemy z ministerstwami.
Jesteśmy członkiem Cosmetics Europe
i Konfederacji Lewiatan.

3. Inicjujemy dialog

Tworzymy koalicje, budujemy sieci eksperckie,
rozmawiamy z liderami opinii, łączymy różne poglądy
i wypracowujemy kompromisy.

4. Przygotowujemy branżę do kluczowych zmian

Dogłębnie analizujemy temat, zbieramy wiedzę z różnych źródeł,
mapujemy wyzwania, rekomendujemy rozwiązania.

5. Sprawnie odpowiadamy na Twoje pytania

Oferujemy bieżące doradztwo biznesowe. Twoje pytania
obsługujemy zgodnie z maksymą: „dziś pytanie, dziś odpowiedź”.
Łatwy kontakt z naszymi ekspertami pozwala na szybkie działanie w biznesie.

Narzędzia

Tygodniowy newsletter
Od 2020 regularnie firmy członkowskie otrzymują związkowy newsletter, w którym agregujemy kluczowe informacje z całego tygodnia dotyczące m.in.:
  • zmian techniczno-legislacyjnych (regulacje składnikowe, środowiskowe, związane z deklaracji marketingowymi itd.),
  • biznes alertów,
  • zagadnień związanych z rozwojem eksportu (dofinansowania, targi, szkolenia, bariery),
  • kwestii członkowskich
  • wydarzeń branżowych,
  • ogłoszeń BusinessMixer.
W tej chwili to nasz główny kanał komunikacji z firmami. W kadencji 2021-2023 do skrzynek firm członkowskich trafiło 133 newslettery.
newslettery
0
Alerty prawne

Sprawy niecierpiące zwłoki, informacje mogące wpływać bezpośrednio na decyzje biznesowe firm lub tematy, w których pilnie potrzebujemy informacji zwrotnych, aby móc skutecznie działać w Państwa imieniu, wysyłamy w formie specjalnych alertów.

Doradztwo biznesowe / zapytania indywidualne

Telefonicznie czy mailowo – jesteśmy do Państwa dyspozycji jako doradca w codziennej pracy. Rozwój organizacji oraz tempo zmian legislacyjnych, zdeterminowały biuro związku do optymalizacji narzędzi członkowskich. Dziś szeroka paleta usług w ramach serwisu członkowskiego, gwarantuje różnorodne formy edukacji i przekazu ekspertyzy do firm członkowskich.

Doradztwo biznesowe to nadal ważny obszar działania związku, dzięki któremu diagnozujemy z czym aktualnie zmaga się sektor i gdzie są największe jego problemy. Pozwala nam na mądre i adekwatne pozycjonowanie poszczególnych kwestii w hierarchii ich pilności czy ważności.

zapytań w 2021
0
zapytań w 2022
0
zapytań w 2023
0
Konferencje branżowe / webinary

Organizowane przez nas seminaria i konferencje cieszą się ogromnym zainteresowaniem – nieustanie otrzymujemy od Państwa bardzo pozytywny feedback na ich temat. Zawsze przykładamy najwyższą wagę do jakości merytorycznej, do doboru prelegentów i oprawy wizualnej.

ponad 1500 osób przeszkolonych w 2021
0 wydarzeń
ponad 900 osób przeszkolony w 2022
0 wydarzeń
ponad 1900 osób przeszkolony w 2023
0 wydarzeń

Dodatkowo od 2023 rozpoczęliśmy nowy cykl szkoleń Speed Review. Co pół roku firmy członkowskie otrzymały od zespołu techniczno-legislacyjnego regulacyjny przegląd kluczowych procesów, które monitoruje związek. Celem wydarzeń było przede wszystkim przekazanie praktycznych rekomendacji – jak najlepiej przygotowywać się do nadchodzących zmian, korzystając z informacji ze związku.

Przewodniki techniczne

W kluczowych tematach legislacyjnych opracowujemy przewodniki techniczne. Są to kompleksowe opracowania, zawierające aktualne informacje i rekomendacje dla firm członkowskich.

Przewodniki są zawsze dostępne bezpłatnie dla firm członkowskich.

Zobacz listę przewodników >

przewodniki techniczne
0
Business Mixer

Oferujemy naszym firmom członkowskim pakiet usług BUSINESS MIXER w skład pakietu wchodzą: Tablica Informacyjna, celowany Business Matching oraz seria webinarów – member2members.

Tablica informacyjna to przestrzeń w naszym newsletterze, gdzie można pochwalić się swoimi osiągnięciami, nowymi produktami, nowatorskimi rozwiązaniami czy usługami dla sektora kosmetycznego w formie pisemnej. Jeden post w każdym naszym newsletterze oddajemy bezpośrednio członkom – do komunikacji między firmami tworzącymi związek.

Dedykowany Business Matching to z kolei miejsce poszukiwania kontrahenta, wykonawcy, dostawcy. Business Matching może być również platformą wymiany informacji o poszukiwaniu trudno dostępnego surowca, czy opakowania.

W ramach Business Mixer organizujemy webinary z cyklu „członkowie dla członków”. Takie szkolenie w całości jest prowadzone przez ekspertów firmy, a udział w nimjest bezpłatny.

zapytań business matching
0
Certyfikaty

Biuro związku nieprzerwalnie wystawia dla Państwa certyfikaty na produkty kosmetyczne:

  • Certificate of Free Sale (CFS),
  • BSE Free Certificate (BSE),
  • GMP Certificate,
  • Health Certificate (HC).

Wraz z rosnącym zainteresowaniem firm członkowskich certyfikatami na inne produkty niż kosmetyki, od 2023 rozszerzyliśmy usługi o certyfikaty CFS na mieszaniny chemiczne i na detergenty. 

wydanych certyfikatów
0

Łącznie w latach 2021-2023 wydaliśmy aż 1818 certyfikatów,
umożliwiając naszym firmom eksport do ponad 90 krajów na całym świecie.

Grupy robocze

Bardzo ważnym elementem naszego funkcjonowania jest gromadzenie ekspertyzy i wspólne wypracowywanie rozwiązań. Robimy to na forum grup roboczych – cyklicznych spotkań profesjonalistów z różnych dziedzin, zatrudnionych w firmach członkowskich. 

Analiza wyzwań i trendów branżowych

Opinie i stanowiska związku

Szczegóły techniczne projektów

Dzielenie się wiedzą

Celem funkcjonowania grup roboczych jest skuteczne rozwiązywanie problemów branży, a także wypracowanie szczegółów technicznych różnych projektów podejmowanych przez związek. To również świetna okazja do wymiany doświadczeń. Uczestnicy grup zgłaszają bieżące problemy, wymagające działań na poziomie organizacji i całej branży.

To tu tworzymy opinie i stanowiska związku, które następnie przedstawiamy na różnych forach legislacyjnych w Polsce i UE. W okresie pandemii wszystkie spotkania grup roboczych odbywały się online.

Aktualnie w ramach związku funkcjonują następujące grupy stałe:

Monitoruje, analizuje i opiniuje akty prawne. Z udziałem firm członkowskich mapuje wyzwania i wypracowuje stanowiska nt. proponowanych i obowiązujących wymogów prawa oraz wszystkich innych obszarów, wpływających na branżę.

Działa w obszarze współregulacji dotyczących komunikacji marketingowej i metodologii potwierdzania deklaracji. Wypracowuje stanowiska w obszarze dobrych praktyk tworzenia rzetelnej komunikacji marketingowej. Jest również platformą wymiany doświadczeń i stanowisk specjalistów z działów technicznych i marketingu.

Pracuje nad zagadnieniami dotyczącymi składników produktów kosmetycznych. Jej celem jest analiza i opiniowanie aktów prawnych oraz szerokie informowanie firm członkowskich o aktualnym stanie prac techniczno-legislacyjnych w zakresie składników produktów kosmetycznych.

To grupa, której zadaniem jest opiniowanie i wypracowywanie stanowisk związku w kwestiach dotyczących problemów rynkowych związanych z oceną bezpieczeństwa produktów kosmetycznych. Opracowuje rekomendacje dla branży, których celem jest edukacja firm członkowskich i propagowanie dobrych praktyk rynkowych.

To grupa strategiczna, powstała w 2020 r., której zadaniem jest wskazywanie priorytetów dla działań związku w zakresie nowej polityki środowiskowej – Europejskiego Zielonego Ładu. Ocenia, które elementy unijnej polityki mają kluczowe znaczenie dla branży kosmetycznej w Polsce. Jest głównym doradcą związku w wyborze kluczowych obszarów działań z zakresu Zielonego Ładu.

W gronie producentów produktów i opakowań ta grupa mapuje wyzwania i szuka rozwiązań, jak najlepiej branża kosmetyczna może przygotować się do wyzwań środowiskowych dotyczących opakowań. Recyklowalność, sortowanie, ekoprojektowanie, użycie recyklatów, edukacja branży i konsumentów – to kluczowe obszary, w których działa grupa.

spotkania grup roboczych
+ 0
spotkania eksperckie
+ 0

Współpraca

Wiele energii poświęcamy temu, by angażować firmy w codzienne działania związku. Od zawsze stoimy na stanowisku, że tylko działając wspólnie, ramię w ramię, możemy skutecznie działać dla dobra całego sektora. W jakie działania mogą się Państwo zaangażować?

Głos każdej firmy członkowskiej znaczy dla nas tyle samo.
Głos każdej firmy członkowskiej znaczy dla nas tyle samo.

Wyrażaj swoje zdanie

Ankiety i zapytania – W razie potrzeby pytamy o Państwa zdanie w różnych tematach. Musimy np. sprawdzić, czy dana kwestia jest
dla Was ważna, czy jako związek powinniśmy się nią zajmować. Państwa głos jest dla nas ważny!

Wyraź swój głos, swoją opinię. Kreuj rzeczywistość.
Wyraź swój głos, swoją opinię. Kreuj rzeczywistość.

Bierz udział w konsultacjach

Konsultacje – Regularnie bierzemy udział w konsultacjach aktów prawnych dotyczących sektora. Badamy ich wpływ na branżę poprzez dalsze konsultacje z firmami członkowskimi i przekazujemy legislatorowi jako mocny, spójny i słyszalny głos całego sektora.

Bądź prelegentem na naszych spotkaniach, zadawaj otwarcie pytania podczas webinarów czy konferencji.
Bądź prelegentem na naszych spotkaniach, zadawaj otwarcie pytania podczas webinarów czy konferencji.

Wymieniaj się doświadczeniami na forum grup roboczych

Case study i dzielenie się wiedzą - Jednym z celów naszej organizacji jest wymiana wiedzy i doświadczeń między firmami członkowskimi.

Kreuj agendę prac związku, wyznaczaj kierunki, współpracuj z nami nad tworzonymi stanowiskami.
Kreuj agendę prac związku, wyznaczaj kierunki, współpracuj z nami nad tworzonymi stanowiskami.

Deleguj siebie lub swojego pracownika do pracy w Grupach

Grupy Robocze - To fora eksperckie złożone ze specjalistów w danej dziedzinie z firm członkowskich. Dowiedz się więcej