Monika Świt-Popławska starsza menedżerka ds. projektów organizacyjnych i konsumenckich
Joanna Wawer menedżerka ds. rozwoju organizacji
Minione 3 lata to okres ewolucji naszego serwisu członkowskiego. Poniżej przedstawiamy pakiet podstawowych usług i benefitów, z których codziennie może skorzystać każda firma członkowska.
Jak działamy?
1. Gromadzimy ekspertyzę
Doświadczony zespół techniczno-legislacyjny,
● 22 lata ekspertyzy,
● 17 grup roboczych.
2. Jesteśmy tam, gdzie tworzy się prawo
Budujemy relacje z posłami i europosłami,
współpracujemy z ministerstwami.
Jesteśmy członkiem Cosmetics Europe
i Konfederacji Lewiatan.
3. Inicjujemy dialog
Tworzymy koalicje, budujemy sieci eksperckie,
rozmawiamy z liderami opinii, łączymy różne poglądy
i wypracowujemy kompromisy.
4. Przygotowujemy branżę do kluczowych zmian
Dogłębnie analizujemy temat, zbieramy wiedzę z różnych źródeł,
mapujemy wyzwania, rekomendujemy rozwiązania.
5. Sprawnie odpowiadamy na Twoje pytania
Oferujemy bieżące doradztwo biznesowe. Twoje pytania
obsługujemy zgodnie z maksymą: „dziś pytanie, dziś odpowiedź”.
Łatwy kontakt z naszymi ekspertami pozwala na szybkie działanie w biznesie.
Narzędzia
- zmian techniczno-legislacyjnych (regulacje składnikowe, środowiskowe, związane z deklaracji marketingowymi itd.),
- biznes alertów,
- zagadnień związanych z rozwojem eksportu (dofinansowania, targi, szkolenia, bariery),
- kwestii członkowskich
- wydarzeń branżowych,
- ogłoszeń BusinessMixer.
Sprawy niecierpiące zwłoki, informacje mogące wpływać bezpośrednio na decyzje biznesowe firm lub tematy, w których pilnie potrzebujemy informacji zwrotnych, aby móc skutecznie działać w Państwa imieniu, wysyłamy w formie specjalnych alertów.
Telefonicznie czy mailowo – jesteśmy do Państwa dyspozycji jako doradca w codziennej pracy. Rozwój organizacji oraz tempo zmian legislacyjnych, zdeterminowały biuro związku do optymalizacji narzędzi członkowskich. Dziś szeroka paleta usług w ramach serwisu członkowskiego, gwarantuje różnorodne formy edukacji i przekazu ekspertyzy do firm członkowskich.
Doradztwo biznesowe to nadal ważny obszar działania związku, dzięki któremu diagnozujemy z czym aktualnie zmaga się sektor i gdzie są największe jego problemy. Pozwala nam na mądre i adekwatne pozycjonowanie poszczególnych kwestii w hierarchii ich pilności czy ważności.
Organizowane przez nas seminaria i konferencje cieszą się ogromnym zainteresowaniem – nieustanie otrzymujemy od Państwa bardzo pozytywny feedback na ich temat. Zawsze przykładamy najwyższą wagę do jakości merytorycznej, do doboru prelegentów i oprawy wizualnej.
Dodatkowo od 2023 rozpoczęliśmy nowy cykl szkoleń Speed Review. Co pół roku firmy członkowskie otrzymały od zespołu techniczno-legislacyjnego regulacyjny przegląd kluczowych procesów, które monitoruje związek. Celem wydarzeń było przede wszystkim przekazanie praktycznych rekomendacji – jak najlepiej przygotowywać się do nadchodzących zmian, korzystając z informacji ze związku.
W kluczowych tematach legislacyjnych opracowujemy przewodniki techniczne. Są to kompleksowe opracowania, zawierające aktualne informacje i rekomendacje dla firm członkowskich.
Przewodniki są zawsze dostępne bezpłatnie dla firm członkowskich.
Oferujemy naszym firmom członkowskim pakiet usług BUSINESS MIXER w skład pakietu wchodzą: Tablica Informacyjna, celowany Business Matching oraz seria webinarów – member2members.
Tablica informacyjna to przestrzeń w naszym newsletterze, gdzie można pochwalić się swoimi osiągnięciami, nowymi produktami, nowatorskimi rozwiązaniami czy usługami dla sektora kosmetycznego w formie pisemnej. Jeden post w każdym naszym newsletterze oddajemy bezpośrednio członkom – do komunikacji między firmami tworzącymi związek.
Dedykowany Business Matching to z kolei miejsce poszukiwania kontrahenta, wykonawcy, dostawcy. Business Matching może być również platformą wymiany informacji o poszukiwaniu trudno dostępnego surowca, czy opakowania.
W ramach Business Mixer organizujemy webinary z cyklu „członkowie dla członków”. Takie szkolenie w całości jest prowadzone przez ekspertów firmy, a udział w nimjest bezpłatny.
Biuro związku nieprzerwalnie wystawia dla Państwa certyfikaty na produkty kosmetyczne:
- Certificate of Free Sale (CFS),
- BSE Free Certificate (BSE),
- GMP Certificate,
- Health Certificate (HC).
Wraz z rosnącym zainteresowaniem firm członkowskich certyfikatami na inne produkty niż kosmetyki, od 2023 rozszerzyliśmy usługi o certyfikaty CFS na mieszaniny chemiczne i na detergenty.
Łącznie w latach 2021-2023 wydaliśmy aż 1818 certyfikatów,
umożliwiając naszym firmom eksport do ponad 90 krajów na całym świecie.
Grupy robocze
Bardzo ważnym elementem naszego funkcjonowania jest gromadzenie ekspertyzy i wspólne wypracowywanie rozwiązań. Robimy to na forum grup roboczych – cyklicznych spotkań profesjonalistów z różnych dziedzin, zatrudnionych w firmach członkowskich.
Analiza wyzwań i trendów branżowych
Opinie i stanowiska związku
Szczegóły techniczne projektów
Dzielenie się wiedzą
Celem funkcjonowania grup roboczych jest skuteczne rozwiązywanie problemów branży, a także wypracowanie szczegółów technicznych różnych projektów podejmowanych przez związek. To również świetna okazja do wymiany doświadczeń. Uczestnicy grup zgłaszają bieżące problemy, wymagające działań na poziomie organizacji i całej branży.
To tu tworzymy opinie i stanowiska związku, które następnie przedstawiamy na różnych forach legislacyjnych w Polsce i UE. W okresie pandemii wszystkie spotkania grup roboczych odbywały się online.
Aktualnie w ramach związku funkcjonują następujące grupy stałe:
Monitoruje, analizuje i opiniuje akty prawne. Z udziałem firm członkowskich mapuje wyzwania i wypracowuje stanowiska nt. proponowanych i obowiązujących wymogów prawa oraz wszystkich innych obszarów, wpływających na branżę.
Działa w obszarze współregulacji dotyczących komunikacji marketingowej i metodologii potwierdzania deklaracji. Wypracowuje stanowiska w obszarze dobrych praktyk tworzenia rzetelnej komunikacji marketingowej. Jest również platformą wymiany doświadczeń i stanowisk specjalistów z działów technicznych i marketingu.
Pracuje nad zagadnieniami dotyczącymi składników produktów kosmetycznych. Jej celem jest analiza i opiniowanie aktów prawnych oraz szerokie informowanie firm członkowskich o aktualnym stanie prac techniczno-legislacyjnych w zakresie składników produktów kosmetycznych.
To grupa, której zadaniem jest opiniowanie i wypracowywanie stanowisk związku w kwestiach dotyczących problemów rynkowych związanych z oceną bezpieczeństwa produktów kosmetycznych. Opracowuje rekomendacje dla branży, których celem jest edukacja firm członkowskich i propagowanie dobrych praktyk rynkowych.
To grupa strategiczna, powstała w 2020 r., której zadaniem jest wskazywanie priorytetów dla działań związku w zakresie nowej polityki środowiskowej – Europejskiego Zielonego Ładu. Ocenia, które elementy unijnej polityki mają kluczowe znaczenie dla branży kosmetycznej w Polsce. Jest głównym doradcą związku w wyborze kluczowych obszarów działań z zakresu Zielonego Ładu.
W gronie producentów produktów i opakowań ta grupa mapuje wyzwania i szuka rozwiązań, jak najlepiej branża kosmetyczna może przygotować się do wyzwań środowiskowych dotyczących opakowań. Recyklowalność, sortowanie, ekoprojektowanie, użycie recyklatów, edukacja branży i konsumentów – to kluczowe obszary, w których działa grupa.
Współpraca
Wiele energii poświęcamy temu, by angażować firmy w codzienne działania związku. Od zawsze stoimy na stanowisku, że tylko działając wspólnie, ramię w ramię, możemy skutecznie działać dla dobra całego sektora. W jakie działania mogą się Państwo zaangażować?
Wyrażaj swoje zdanie
Ankiety i zapytania – W razie potrzeby pytamy o Państwa zdanie w różnych tematach. Musimy np. sprawdzić, czy dana kwestia jest
dla Was ważna, czy jako związek powinniśmy się nią zajmować. Państwa głos jest dla nas ważny!
Bierz udział w konsultacjach
Konsultacje – Regularnie bierzemy udział w konsultacjach aktów prawnych dotyczących sektora. Badamy ich wpływ na branżę poprzez dalsze konsultacje z firmami członkowskimi i przekazujemy legislatorowi jako mocny, spójny i słyszalny głos całego sektora.
Wymieniaj się doświadczeniami na forum grup roboczych
Case study i dzielenie się wiedzą - Jednym z celów naszej organizacji jest wymiana wiedzy i doświadczeń między firmami członkowskimi.
Deleguj siebie lub swojego pracownika do pracy w Grupach
Grupy Robocze - To fora eksperckie złożone ze specjalistów w danej dziedzinie z firm członkowskich. Dowiedz się więcej