Konferencje i wydarzenia 2021-2023
Wydarzenia związku
- Webinar: Access2markets – eksportowe okno na świat
- Webinar: Kosmetyki (i nie tylko) jako produkty SUP. Pytania i wyzwania
- Webinar: Dobrowolne Zobowiązanie Środowiskowe; Cosmetics Europe,Quantis
- Webinar: Mikroplastiki. Kosmetyczny sprawdzian wiedzy przed publikacją projektu regulacji
- Webinar: Nowe motory wzrostu wartości firm kosmetycznych; Bank Pekao
- Webinar: Eko projektowanie opakowań – sparing kreatywny. Metodologia Upstream
- Innovation Fundacji Ellen MacArthur w praktyce 3 warsztaty
- Webinar: Rejestracja produktów na rynku Zjednoczonych Emiratów Arabskich
- Webinar: Wsparcie firm z branży kosmetycznej w zakresie pozyskiwania środków finansowych z pomocy publicznej; Pekao SA
- Spotkanie eksperckie online: Opakowania kosmetyków w Zielonym Ładzie
- Spotkanie dotyczące eksportowych planów promocyjnych w branży kosmetycznej; BERM
Webinary member2members
- Webinar: Od pomysłu do wdrożenia – współpraca z safetyassessorem w procesie produkcji kosmetyku; Cosmetosafe Consulting
- Webinar: Ochrona receptur z deklaracją Mikrobiomu – alternatywy dla
- tradycyjnych konserwantów; Symrise
- Webinar :Ocena naturalności – certyfikacja, indeks naturalności, surowce wegańskie i wegetariańskie; ACC Chemicals
- Webinar: Próbki kosmetyczne i mini produkty – w świetle nowych rozwiązań typu ecofriendly; ArcadeBeauty
- Webinar: Zastosowanie metod alternatywnych do określania skuteczności ochronnych produktów promieniochronnych; BASF
- Webinar: Ekoopakowania czyli nowe rodziny opakowań na 30-lecie działalności; POLIPACK
- Webinar: Jak opakowania z tworzyw wpisują się w zasadę 4RE (reduce, reuse,recycle ,replace); ALPLA
Wydarzenia związku
- Webinar Zielony przełom w branży. Rewizja rozporządzenia kosmetycznego.
- Webinar UOKiK vs influencerzy – jak powinna wyglądać współpraca przedsiębiorcy z influencerami
- Webinar UOKiK vs influencerzy 2 – jak powinna wyglądać współpraca przedsiębiorcy z influencerami
- Webinar Meet us! Join us!
- Spotkanie Eksperckie online: Opakowania w Zielonym Ładzie. Recykling i recyklaty.
- Spotkanie eksperckie online: Kosmetyki w Zielonym Ładzie – opakowania i składniki. Ocena wpływu na środowisko.
- Jubileusz 20-lecia Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego
Webinary member2members
- Webinar: Ekologiczne i personalizowane rozwiązania etykietowe dla branży kosmetycznej,ANIFLEX
- Webinar: Produkty z pogranicza na przykładzie kosmetyku/zabawki oraz kosmetyku/suplementu diety, z uwzględnieniem tzw. food imitaiting products,Intertek Poland
Wydarzenia związku
- Webinar: Nowe obowiązki akcyzowe także dla firm kosmetycznych – przygotuj się z nami!
- Webinar: Scam, kryptoreklama, influencerzy. O czym warto wiedzieć będąc reklamodawcą? Webinar UOKiK specjalnie dla Kosmetycznych!
- Webinar: Speedreview 2023. Jak nie zgubić się w regulacyjnym gąszczu zmian. Seria I: Składniki
- Webinar: Akademia Legislacji Kosmetycznej
- Webinar: Jak zaoszczędzić na podatkach w branży beauty?
- Konferencja: GREEN TREND SAFARI #OPAKOWANIA
- Webinar: MoCRA – The Modernization of Cosmetics Regulation Act
- Wizyta studyjna w PGK Płońsk: Sortownia odpadów i oczyszczalnia ścieków komunalnych
- Webinar: Dyrektywa SUP, a branża kosmetyczna – teoria i praktyka
- Wizyta studyjna w zakładzie recyklerskim AKPOL k.Kraśnika
- Webinar: Speed Green Review_ZielonyŁad – horyzontzmian
- Konferencja online: Factchecking z kosmopedią
- Webinar: Makro spojrzenie na mikroplastiki
Webinary member2members
- Webinar: Potwierdź claimy marketingowe swojej marki badaniami przenikalności substancji przez skórę, Jagiellońskie Centrum Innowacji
- Webinar: Mikrobiom skóry – wróg czy przyjaciel?, dr Nowaczyk
Rozwój organizacji w latach 2021-2023 – nowi członkowie
- Laboratorium Galenowe Olsztyn Sp. z o.o.
- Yope Sp. z o.o.
- Organic Life S.A.
- Dr Aleksandra Rymsza
- Nisha Karol Ryglewicz
- Intertek Poland Sp. z o.o.
- Sinsere Sp. z o.o.
- Aflofarm Farmacja Polska Sp. z o .o.
- Alpla Opakowania z Tworzyw Sztucznych Sp. z o.o.
- Chatler Perfume Sp. z o.o
- Sinco Import Sp. z o.o. S k.a
- Annel Sp. z o.o
- Be Capro Sp. z o.o
- Dobry Stolarz Gąska z o.o.
- Ekamedica Sp. z o.o. Sp. k.
- Venita Fabryka Kosmetyków Sp. z o.o.
- KAJ Sp.z o.o.
- Nova Biolab Sp. z o.o.
- Racja Pielęgnacja Magdalena Kaczanowicz
- Averten Incorporated
- Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
- Bosqie Sp. z o.o.
- MG Evolution z o.o. S.k.
- Bright Future Sp. z o.o.
- Maker S.c.
- Iossi Sp. z o.o.
- Procosmetica M. Matłoka Spółka Komandytowa
- H&B Expert Sp. z o.o.
- Pan Drwal Sp. z o.o.
- Instalash Sp. z o.o.
- Yokaba Sp.z o.o.
- Madapi Sp. z o.o.
- Aniflex Głowacka Wojtaszek Spółka Jawna
- dr Nowaczyk Centrum Badań i Innowacji Sp. z o.o. Sp. k.
- Proconchem Dr Izabela Anna Zawisza
- La-Le Sp. z o.o
- Centrum Medicum Poland mgr farm. Małgorzata Karpińska – Trojanowska
- PLT Group Sp. z o.o.
- Mincer Group Sp. z o.o.
- Latech Sp. z o.o.
- Hermz Laboratories LTD.
- Hiskin Sp. z o.o.
- MGL Sp. z o.o.
- HM Cosmetics Adam Wolnicki
- PERSÁN Polska S.A.
- Himalaya Wellness Poland Sp. z o.o.
- RJ1 Sp. z o.o.
- Optima Natura Sp. z o.o
- Ewelina Drelich Consulting
- Editt Kosmetics S.c
- Aura Distribution Sp.z o.o.
- Sahara Kamil Rochucki
- Anwen Sp. z o.o.
- PPHU Ados Adam Osuchowski
- Provital Polska Sp.z o.o.
- Margo Cosmetics Małgorzata Marcinkowska Dec
- Beautifly Sp. z o.o.
- Dermaluto Sp. z o.o.
- Konsulting Katarzyna Pytkowska
- JKOP Trade Sp.z o.o.
- Gold Labs Sp. z o.o.
- Skin Philosophy Labs Sp. z o.o.
- Enzym Kosmetyki Sp. z o.o.
- Cleansery Sp.z o.o.
- Croda Poland SP. z o.o
- Dermena Lab Sp. z o.o
- DERS MIthson Sp. z o.o.
- Ambroziak Laboratorium Sp. z o.o.
- MAGA Firma Mirosława Białkowska-Gugała
- MCS Laboratory Sp. z o.o.
- PH DOoctor Lab Sp. z o.o.
- Polish Standart Sp. z o.o.
- Torimex-Chemicals Ltd. Sp. z o.o.
- Urgo Sp. z o.o.
- Eurus Sp. z o.o.
- Mawawo Natural Cosmetics Sp. z o.o.
- Cosmetrader Sp. z o.o.
- Glaxosmithkline Consumer Healthcare Sp. z o.o.
- Ultima Pack Sp. z o.o
- Steinfeld Sp. k.
- Hem Poland Sp. z o.o.
- Aerosol Service Sp. z o.o.
- Organic & Innovation Laboratorium Sp. z o.o.
- Chanel Polska Sp. z o.o.
- Sorelle Spółka Cywilna Marcelina Stankiewicz, Martyna Chwiłka
- Cornelius Polska Sp. z o.o.
- Air Liquide Polska sp. z o.o.
- SyVento sp. z o.o
- Stea Sp. z o.o
- Sileda Sp. z o.o.
- Get Fresh Cosmetics Sp. z o.o.
- WM Brands Sp. z o.o.
- Brandclinic Sp. z o.o.
Przewodniki techniczne
- Przewodnik – Wymiana informacji z dostawcami surowców, 2021
- Kosmetyki jako produkty SUP. Wybrane zagadnienia dotyczące wdrażania Dyrektywy SUP, 2022
- Monitoring procesów regulacyjnych – składniki kosmetyczne, 2022
- Wdrażanie art. 19 rozporządzenia o ogólnym bezpieczeństwie produktów dotyczącego obowiązkowych informacji o produkcie w sprzedaży na odległość, w zakresie mającym zastosowanie do produktów kosmetycznych – Cosmetics Europe, Tłumaczenie Związku, 2023
Stanowiska
Stanowisko opisuje stosowanie w wykazie składników wg. INCI w nawiasach dodatkowych nazw i/lub innych informacji, np. o pochodzeniu składników, które nie jest regulowane w przepisach prawa. Umieszczanie nazw dodatkowych w nawiasie jest akceptowaną praktyką w UE, w tym w Polsce od wielu lat, gdyż nie zagraża to bezpieczeństwu konsumenta – nazwy umieszczone w nawiasie mogą stanowić dla konsumenta przydatną informację.
Dokument dotyczy prawidłowego oznakowania na etykietach typu „peel-off”. Nie są dostępne formalne wymagania dla tego typu etykiet, dlatego stosuje się do nich te same przepisydotyczące oznakowania, które wynikają z rozporządzenia o produktach kosmetycznych 1223/2009/WE. Natomiast wielu producentów ma wątpliwości jakie dokładnie informacje można umieszczać wewnątrz etykiet „peel-off”.
Stanowisko opisujące prawidłowe oznakowanie wykazu składników zgodnie z przepisami Rozporządzenia 1223/2009 oraz z uwzględnieniem wpływu na bezpieczeństwo konsumentów.
Dokument opisuje aktualny stan prawy w aspekcie testów na zwierzętach produktów kosmetycznych. Wskazuje również na działania sektora kosmetycznego w tym zakresie oraz efekty dialogu z rynkami spoza UE. W stanowisku uwzględniona została również kwestia oznakowania „nie testowano na zwierzętach”.
W obliczu koniecznych do wprowadzenia zmian w oznakowaniu, powszechną praktyką jest dostosowywanie oznakowania poprzez umieszczanie naklejek, na przykład z informacją o nowym, zmienionym składzie produktu (lista składników poprzedzona słowem „Ingredients”). To rozwiązanie pozwala na dostosowanie produktu do zgodności z wymaganiami prawa i/lub stanem faktycznym produktu oraz optymalizuje wykorzystanie posiadanych przez firmę opakowań. W stanowisku opisano możliwości i zasady prawidłowego oznakowania za pomocą sticerów.